Ο Σεβ. Μητροπολίτης Ιεραπύτνης και Σητείας κ. Ευγένιος στην εκδήλωση του Εσπερινού ΕΠΑΛ Ιεράπετρας


Το βράδυ της Τετάρτης 29 Ιανουαρίου ο Σεβ. Μητροπολίτης Ιεραπύτνης και Σητείας κ. Ευγένιος, ανταποκρινόμενος σε πρόσκληση του Διευθυντή κ. Εμμ. Γιακουμάκη και του συλλόγου των διδασκόντων, παρέστη στη εκδήλωση του Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) Ιεράπετρας. Ο Σεβασμιώτατος, περιστοιχούμενος από τους δύο Εφημερίους της Ενορίας του Ι. Καθεδρικού Αγίας Φωτεινής Ιεράπετρας και τον Αρχιδιάκονο π. Αμβρόσιο, ευλόγησε, έκοψε και μοίρασε στους Καθηγητές και τους περίπου ενενήντα (90) μαθητές των τεσσάρων τάξεων του σχολείου την Αγιοβασιλίτα, καθώς και το εγκόλπιο ημερολόγιο της Ιεράς Μητροπόλεως Ιεραπύτνης και Σητείας για το έτος 2014.


Επίσης, με την ευκαιρία της εορτής της σύναξης των Τριών Ιεραρχών και την παρουσίαση από ομάδα μαθητών του σχολείου power-point σχετικά την προσφορά στην Παιδεία των Τριών μεγάλων Πατέρων και Οικουμενικών Δασκάλων, ο Σεβασμιώτατος κ. Ευγένιος μίλησε κατάλληλα για «τους τρεις μεγίστους φωστήρας της τρισηλίου Θεότητος» και ανέγνωσε το καθιερωμένο μήνυμά του προς τους Εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Όπως υπογράμμισε ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας «Βασική αρχή των Τριών Ιεραρχών είναι ότι από τα επίγεια αγαθά η Παιδεία είναι το μεγαλύτερο. Η Παιδεία, κατά τον Μέγα Βασίλειο, είναι «ανατροφή μετ’ ευλαβείας και μετάληψις αγιότητος», δηλαδή οι δάσκαλοι και οι καθηγητές που υπηρετούν την αγωγή μεταδίδουν στους μαθητές τους όχι μόνο γνώσεις αλλά κυρίως βιώματα αληθινής ζωής, αξίες και ιδανικά. Οι παιδαγωγικές τους αντιλήψεις επηρέασαν καθοριστικά την αγωγή των παιδιών στο Βυζάντιο και πολλές από αυτές εφαρμόζονται μέχρι σήμερα. Ασχολήθηκαν με όλα τα θέματα της εκπαίδευσης, έχοντας ως κεντρικό σύνθημα τους το «Δράξασθε Παιδείας», από τον Β´  Ψαλμό του Δαυίδ». Επίσης, ο Σεβ. κ. Ευγένιος τόνισε ότι και οι Τρεις Ιεράρχες συνδύασαν άριστα τη θεωρία με την πράξη και υπηρέτησαν μαζί με τον Θεό και τον πάσχοντα άνθρωπο, αποτελώντας αξεπέραστους κοινωνικούς εργάτες. Πίστευαν στην κοινωνία των ανθρώπων και όχι στην κοινωνία της κατανάλωσης, γι᾿ αὐτό παρότρυναν τον άνθρωπο να πλουτίζει «μη περιουσίαν μόνον, αλλά και ευσέβειαν, μη το χρυσίον μόνον, αλλά και την αρετήν, μάλλον δε ταύτην μόνον».