Χειροτονία Πρεσβυτέρου στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Σητείας

Την Κυριακή των Αγίων Πατέρων της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου, 12 Οκτωβρίου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιεραπύτνης και Σητείας κ. Ευγένιος χοροστάτησε κατά την ακολουθία του Όρθρου και στη συνέχεια, περιστοιχούμενος από Εφημερίους της περιοχής ιερούργησε στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου πόλεως Σητείας.


Κατά τη Θεία Λειτουργία τέλεσε την εις Πρεσβύτερον χειροτονία του Διακόνου π. Εμμανουήλ Παπαευαγγελίδη, ο οποίος είναι απόφοιτος της Πατριαρχικής Εκκλησιαστικής Σχολής Κρήτης.


Στην εμπνευσμένη και βαρυσήμαντη ομιλία του ο Σεβασμιώτατος κ. Ευγένιος αναφέρθηκε στο Ιερό Ευαγγέλιο της ημέρας και στην παραβολή του Καλού Σπορέως, υπογραμμίζοντας ότι «ο γεωργός είναι ο ουράνιος Πατέρας και ο σπόρος ο λόγος του Θεού. Τον λόγο του Θεού έσπειρε ο Ιησούς Χριστός, ο ήλθε εξ ονόματος του Ουρανίου Πατρός Του, με τη διαβεβαίωση ότι «αυτός με απέστειλεν». Το χωράφι συμβολίζει όλους εμάς τους χριστιανούς. Είναι η γη το χωράφι, η καρδιά μας. Αυτή πρέπει να καλλιεργήσομε, να δυναμώσομε και να αγιάσομε. Ο λόγος του Θεού, δηλ. ο σπόρος, η διδασκαλία του Ιησού Χριστού «ενοικήτω εν υμίν πλουσίως» (Κολ. 3,16), κατά τον Απόστολο Παύλο. Η ανάπτυξη και η καρποφορία του λόγου, του σπόρου της διδασκαλίας, εξαρτάται από την καλλιέργεια τη δική μας. Εμείς πρέπει πρώτα να καθαρίσομε το δικό μας χωράφι, για να δουν και να πιστέψουν και οι άλλοι άνθρωποι και να ακολουθήσουν στη συνέχεια και αυτοί. Γιατί συνήθως ασχολούμαστε με τους άλλους και τα χωράφια τους και αφήνομε το δικό μας χωράφι χέρσο, ακαλλιέργητο και άκαρπο».


Απευθυνόμενος στον νέο Πρεσβύτερο της τοπικής Εκκλησίας ο Σεβασμιώτατος είπε:«Λαμβάνεις σε λίγο το χάρισμα του Μυστηρίου της Ιερωσύνης για να θεραπεύεις τις πνευματικές ασθένειες των ανθρώπων. Και όταν θεραπεύσεις, ξεχερσέψεις, όπως λέμε, το χωράφι της ψυχής τους, τότε θα το καλλιεργήσεις σπέρνοντας τη διδασκαλία των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας μας, οι οποίοι καλλιέργησαν πρώτα τους εαυτούς τους και τους άλλους μόνο με τον σπόρο του Ευαγγελίου, του λόγου του Θεού και τον κράτησαν ζωντανό και δημιουργικό μέχρι και σήμερα. Να διαφυλάξεις αυτή την Αγιοπατερική διδασκαλία και παράδοση, και μάλιστα στους δύσκολους καιρούς μας. Γιατί δε θα πάψομε ποτέ να εορτάζομε, να τιμούμε, να προβάλλομε τους Αγίους Πατέρες της Εκκλησίας μας και μεγάλους Διδασκάλους, των οποίων η εορτή άριστα συνδυάστηκε και συμπληρώθηκε με τη σημερινή χειροτονία σου.
Η Εκκλησία μας έχει την πατερική θεολογία. Βασίζεται στη γνώση και την πράξη των Αγίων Πατέρων, την οποία διαφυλάττει ανόθευτη και αναλλοίωτη ως τις μέρες μας. Και ο Θεός μας είναι ο Θεός των Πατέρων ημών, ο ποιών αεί μεθ ημών κατά την θεϊκή Του αγάπη και στοργή και φιλανθρωπία, θεραπέυοντας όλες τις ανθρώπινες αδυναμίες και ατέλειες.Και η καλύτερη απόδειξη ότι και σήμερα ενεργεί και καρποφορεί ο λόγος του Θεού, ο Ευαγγελικός σπόρος, η πλούσια συγκομιδή των Αγίων Πατέρων, είναι το γεγονός ότι προσέρχονται ακόμη στον Αμπελώνα του Κυρίου, που είναι η Αγία Εκκλησία Του, νέοι άνθρωποι, νέοι γεωργοί, νέοι Κληρικοί, οι οποίοι είναι πρόθυμοι να καλλιεργήσουν και να φροντίσουν το γεώργιον του Κυρίου. Αυτοί επωμίζονται το βάρος της Ιερωσύνης και την υψηλή αποστολή να καλλιεργήσουν ψυχές, να τις αγιάσουν και να τις φωτίσουν με την τελετουργία των Ιερών μυστηρίων, με την ευώδη χάρη του Παναγίου Πνεύματος και να τις καθοδηγήσουν στον λειμώνα της τρυφής του Παραδείσου.


Να έχεις πάντοτε κατά νου, ότι ανήκομε ολοκληρωτικά, ψυχή τε και σώματι, στην Εκκλησία του Χριστού. Σ αυτήν οφείλομε τα πάντα και Εκείνη ως Μητέρα μας χάρισε δωρεάν και πλούσια τα πάντα. Η Εκκλησία από σήμερα είναι ο μόνος δρόμος της ζωής σου. Τώρα απομένει σε εμάς και σε εσένα τον νεώτερο να καλλιεργήσεις το χάρισμα της Ιερωσύνης σου κατά τον Απόστολο Παύλο, όπως στις λεγόμενες ποιμαντικές επιστολές του παραγγέλει: «Μη αμέλει του εν σοι χαρίσματος, ο εδόθη δια της επιθέσεως των χειρών μου» (Α´, Τιμ. 4,14), γιατί όλοι «συνεργούντες δε και παρακαλούμεν μη εις κενόν την χάριν του Θεού δέξασθαι υμάς» (Β´ Κορ. 6,1). Να διακονείς αξιώς τον Θεό και τους ανθρώπους, πάντοτε πρόθυμα και θυσιαστικά, αποβάλλοντας την κενήν απάτην του βίου, που είναι τα κοσμικά αξιώματα και ο πλουτισμός. Όπως παρ αξίαν και δωρεάν ελάβομεν την χάρη του Θεού, δωρεάν και αξίως να την προσφέρομε στους ανθρώπους. Έτσι θα αναζωπυρώνει, θα δυναμαμώνει και θα ενεργεί όλο και περισσότερο η χάρη της Ιερωσύνης μέσα σου. «Γύμναζε δε σεαυτόν εις ευσέβειαν» (Α´ Τιμ. 4,7) «Εντρεφόμενος τοις λόγοις της πίστεως και της καλής διδασκαλίας η παρηκολούθηκας” (Α´ Τιμ. 4,6). «Τύπος γίνου των πιστών εν λόγω, εν αναστροφή, εν αγάπη, εν πνεύματι, εν πίστει, εν αγνεία” (Α´ Τιμ. 4,12). Και όλα αυτά είναι απόδειξη και επιβεβαίωση, ότι μονο έτσι φυλλάσσεις και θα διαφυλάξεις την Ιερά Παρακαταθήκη του Αγίου Πνεύματος που σε λίγο θα λάβεις “άσπιλον, ανεπίληπτον μέχρι της επιφανείας του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού (Α´ Τιμ. 6,14). Γιατί είναι προτροπή του ίδιου του Κυρίου Ιησού Χριστού: “την καλήν παρακαταθήκην φύλαξον δια πνεύματος Αγίου του ενοικούντος εν ημίν (Β´ Τιμ. 1,14).
Το Άγιον Πνεύμα σήμερα σου χαρίζει την ιερωσύνη και σφραγίζει την ψυχή και το σώμα σου με την ανεξίτηλη σφραγίδα της χειροτονίας σου. Σε ενδύει με την πιο λαμπρή στολή, ένδυμα αφθαρσίας, γιατί και από εδώ και στην άλλη ζωή θα σε συνοδεύει η λαμπρότητα του Αγίου Πνεύματος που θα λάβεις σε λίγο. Είναι το ιερατικό αξίωμα, το μόνο αξίωμα που αποκτάται και κερδίζεται στη γη, το οποίο μένει αναλλοίωτο και συνοδεύει τον Ιερέα και στην άλλη ζωή. Αυτή είναι η μοναδική αξία του αξιώματος της ιερωσύνης, που ξεπερνά κάθε άλλο αξίωμα, γιατί ενώ ενεργείται στη γη, πολιτεύεται όμως στους ουρανούς. Γιατί, αφού έλαβες από τον Θεό το προσκλητήριο, εισήλθες στη χάρη της ιερωσύνης, “και ει κληθείς, εισήλθες εις την υπερκόσμιον της θείας ιερωσύνης χάριν”, κατά τον Όσιο Θεόγνωστο. Αυτή η υπερκόσμια αγιαστική θεία χάρη μεταδίδεται από γενιά σε γενιά, με την επίθεση των χεριών του Επισκόπου, όπως στα χρόνια των Αγίων Αποστόλων, ώστε να καθαρίζει, να φωτίζει και να θεώνει τον άνθρωπο. Είναι η παράδοση της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας και το θεμέλιο της Αποστολικής παραδόσεως και διαδοχής.
Μείνε, λοιπόν, εσαεί συνδεδεμένος σ αυτή την αποστολική παράδοση και διαδοχή, να λειτουργείς το αξίωμά σου και να ασκείς τα ιερατικά σου καθήκοντα με ιεροπρέπεια, νηφαλιότητα, αξιοπρέπεια, ευταξία και κατάρτιση, με γνώση και επίγνωση ότι είσαι φορέας του μεγάλου αυτού χαρίσματος της Ιρωσύνης. Η ιερωσύνη είναι η ποιμαντική διακονία του λαού του Θεού. Ο Ιερεύς και ο Επίσκοπος έχουν την τιμή και τη δύναμη να υπηρετούν, να διδάσκουν και να αγιάζουν τον λαό του Θεού. Και η υπηρεσία του λαού, είναι η θεραπεία του, η ψυχοσωματική υγεία του. Η Εκκλησία θεωρείται το πνευματικό Νοσοκομείο, το θεραπευτήριο, οι Επίσκοποι οι ιατροί και οι Ιερείς οι νοσηλευτές και θεραπευτές.
Και τώρα, όλοι εμείς, ο Επίσκοπός σου, οι Ιερείς και συλλειτουργοί σου, οι Άνω Δυνάμεις των Χερουβίμ και Σεραφίμ, ο μεγαλομάρτυς, θαυματουργός και τροπαιοφόρος Άγιος Γεώργιος, που σε προστατεύει και σε καθοδηγεί, οι εορταζόμενοι άγιοι Πατέρες, σε αναμένομε με χαρά στο Άγιο Θυσιαστήριο για να ψάλλομε το “ Άγιοι Μάρτυρες οι καλώς αθλήσαντες και στεφανωθέντες” και ως άλλος και εσύ μάρτυρας της αληθινής πίστεως και της λατρείας του Λόγου του Θεού και για να σε ασπασθούμε ως νέο Κληρικό, φίλο και αδελφό εν Κυρίω».


Στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία και στη χειροτονία του νέου Ιερέως παρέστησαν ο Δήμαρχος Σητείας κ. Θεόδωρος Πατεράκης, πολλοί συγγενείς και φίλοι του νέου πρεσβυτέρου.