Λαμπρή και πάνδημη η πανήγυρη
του Ι. Μητροπολιτικού Ναού Αγίου Γεωργίου,
πολιούχου και προστάτου της Ιεράπετρας

Σε κλίμα αναστάσιμης χαράς και με την αρμόζουσα μεγαλοπρέπεια και λαμπρότητα τελέσθηκε την Πέμπτη 23 Απριλίου η πανήγυρη του ιστορικού Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Αγίου Γεωργίου, πολιούχου και προστάτου της πόλεως της Ιεράπετρας.
Το απόγευμα της Τετάρτης 22/4 τελέσθηκε ο Μέγας πανηγυρικός Εσπερινός της εορτής με τη συμμετοχή Κληρικών της πόλεως, προεξάρχοντος του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμ. Κυρίλλου Διαμαντάκη, Πρωτοσυγκέλλου της Ιεράς Μητροπόλεως Ιεραπύτνης και Σητείας και Αρχιεγραμματέως της Ι. Επαρχ. Συνόδου της Εκκλησίας Κρήτης, ο οποίος και κήρυξε κατάλληλα τον θείο λόγο για τον τιμώμενο Άγιο, ενώ ακολούθησαν οι Χαιρετισμοί του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου του Τροπαιοφόρου.
Ανήμερα της εορτής τελέσθηκε η ακολουθία του Όρθρου, στην οποία χοροστάτησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Ιεραπύτνης και Σητείας κ. Ευγένιος, και ακολούθησε η Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, στην οποία έλαβε μέρος ο Ιερός Κλήρος της πόλεως.


Στην εμπνευσμένη ομιλία του προς τους πιστούς που κατέκλυσαν τον πανηγυρίζοντα Μητροπολιτικό Ναό ο Σεβ. κ. Ευγένιος τόνισε ότι: «Δεν είναι τυχαίο στην εορτή των εορτών και στην πανήγυρη των πανηγύρεων, στο πιο μεγάλο ιστορικό γεγονός, που είναι η Ανάσταση του Χριστού, να γιορτάζουμε και τη μνήμη και ανάμνηση των παθημάτων και αγωνισμάτων του αγίου Μεγαλομάρτυρος και θαυματουργού Γεωργίου του Τροπαιοφόρου. Είναι από τους πιο μεγάλους και λαοφιλείς αγίους. Είναι υπόδειγμα αγωνιστή και πρωταθλητή της ζωής. Είναι αυτός που όχι μόνο έκαμε πράξη τη διδασκαλία του Χριστού, αλλά και τον ακολούθησε στο μαρτυρικό δρόμο της θυσίας, της αυτοθυσίας, της μαρτυρικής μέχρι τέλους επίγειας ζωής του. Υπόδειγμα ο Ιησούς Χριστός, ο υπέρ ημών παθών και αναστάς Κύριος και οι μαθητές Του, όλοι οι άγιοι Μάρτυρες κι Ομολογητές, όσοι Τον ακολούθησαν και ευχαρίστως πρόσφεραν και αυτοί το δικό τους αίμα ακολουθούντες τα χνάρια Του, την μέχρι αίματος προσφοράς και θυσίας του εαυτού τους. Έβαλαν σκοπό της ζωής τους να ζήσουν μαζί με τον Χριστό και να αποθάνουν πάλι για Αυτόν: «Εμοί το ζην Χριστός και το αποθανείν κέρδος», κατά τον Απόστολο των Εθνών Παύλο. Όταν βάλουμε τον Χριστό στο νου και στην καρδιά μας και πιστεύσουμε σ’ Αυτόν, τότε ο έσω άνθρωπος, ο «κρυπτός της καρδίας άνθρωπος» (Α΄ Πέτρ 3,4), αναζωγονείται, ανασταίνεται και νεκρώνει ο Χριστός κάθε πάθος και εμπάθεια, κακούς και πονηρούς λογισμούς δαιμονικές προλήψεις και προκαταλήψεις, φοβίες κι ανασφάλειες, γιατί λέει ο άγιος Μάξιμος έσπασε ο Χριστός τις σφραγίδες του τάφου, της εγωπάθειας κι εσωστρέφειας του νεκρωμένου από τις αμαρτίες ανθρώπου. Είναι απαραίτητη αυτή η αναγέννηση. Διαφορετικά ο μη αγωνιζόμενος και αδιάφορος, ο ψυχρός στην πίστη, ζει από τώρα τον πνευματικό και ψυχικό του θάνατο. Το επιβεβαιώνει ο Απ. Παύλος: «ει γαρ κατά σάρκα ζήτε μέλλετε αποθνήσκειν. ει δε πνεύματι τας πράξεις του σώματος θανατούτε, ζήσεσθε» (Ρωμ. 8,13). Αφού ο Χριστός ανέστησε την ανθρώπινη φύση μας μπορεί κάθε ανθρώπινη υπόσταση και φύση να αναστηθεί, να αναγεννηθεί, να αγιοποιηθεί και να ζήσει αιώνια».


Σε άλλο σημείο της ομιλίας του υπογράμμισε ότι «η Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού με τη διδασκαλία των Αγίων Αποστόλων και Διδασκάλων και Μαρτύρων και Ομολογητών προβάλλει το αγωνιστικό φρόνημα, την πνευματική άθληση και καλλιέργεια ως απαραίτητη προϋπόθεση αγιότητας και τελειώσεως του πιστού ανθρώπου. Ο Απόστολος Παύλος ομιλεί για αθλητές και μάρτυρες, για στάδια αγώνων και αθλήματα, για το στεφάνι της νίκης για πνευματική ανύψωση και τελειότητα ζωής και θεώσεως όχι μόνο της ψυχής, αλλά και του σώματος. Αυτό το άγιο Πνεύμα κατοικεί μέσα στα αδιάφθαρτα σώματα, στα άγια Λείψανα των Αγίων, γι’ αυτό συντηρούνται, με τη Χάρη του Θεού και συγχρόνως θαυματουργούν.
Η αδιάκοπη-συνεχής προσπάθεια, η εντατική άθληση και εξάσκηση, η υπακοή και πειθαρχία στο νόμου του Θεού, η ισορροπία των ψυχοσωματικών δυνάμεων και η αρμονική ισόρροπη ανάπτυξη του ανθρώπου με τη Χάρη των αγιασματικών πράξεων της Εκκλησίας χαρίζουν τους αγίους κάθε εποχής. Και η κάθε εποχή έχει τους δικούς της αγίους και η δική μας ακόμα δύο νέους Αγίους, τον άγιο Πορφύριο και τον άγιο Παΐσιο, που κι αυτοί μαρτύρησαν για την αλήθεια του Χριστού, τη βίωσαν πρώτα και τη δίδαξαν κι έσωσαν και παρηγόρησαν αμέτρητες ψυχές. Τα βιβλία τους είναι συμπυκνωμένη σοφία και μαρτύριο και μαρτυρία Χριστού με πολλά παραδείγματα της σύγχρονης ζωής εντυπωσιακά και αποτελεσματικά. Να τα μελετήσουμε και να τα ζήσουμε».


Τέλος, ο Σεβασμιώτατος επικαλέσθηκε την πρεσβεία της Υπεραγίας Θεοτόκου και πάντων των Αγίων και ιδιαιτέρως του Μεγαλομάρτυρος Αγίου Γεωργίου του Θαυματουργού για τη σκέπη, την προστασία και βοήθεια των κατοίκων της πόλεως, των απανταχού Ιεραπετριτών και της δοκιμαζόμενης πατρίδας μας.


Ακολούθησε η λιτάνευση της θαυματουργής εικόνας και του ιερού λειψάνου του Αγίου στους κεντρικούς δρόμους της Ιεράπετρας, υπό τους ήχους της Δημοτικής Φιλαρμονικής. Στην πομπή έλαβαν μέρος, εκτός από τον Ιερό Κλήρο, οι εκπρόσωποι των τοπικών Αρχών, των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας και εκατοντάδες Ιεραπετριτών που τίμησαν και φέτος τον πολιούχο και προστάτη τους Άγιο Μεγαλομάρτυρα Γεώργιο.


Την πανήγυρη τίμησαν με την παρουσία τους ο Δήμαρχος Ιεράπετρας κ. Θεοδ. Καλαντζάκης, οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Εμμ. Φραγκούλης, Α. Πανταζής, Εμμ. Λουτσέτης και Χ. Κορνάρος, η Πρόεδρος του Δ.Σ. της «ΚΟΙΝΩ.ΠΟΛΙΤΙ.Α.» κ. Χρ. Χατζημαρκάκη και μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, η Αντιπεριφερειάρχης Λασιθίου κ. Πελαγία Πετράκη και οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι Λασιθίου κ.κ. Ιω. Γουλιδάκης και Νικ. Δασκαλάκης, οι πρώην Δήμαρχοι κ.κ. Σ. Αναστασάκης και Ν. Χριστοφακάκης, ο Αστυνομικός Διευθυντής Λασιθίου κ. Κωνσταντίνος Περάκης, ο Λιμενάρχης Πλωτάρχης κ. Ιωάννης Παπαδάκης, ο Διοικητής του 3ου ΚΕΠ Ζήρου Σμήναρχος (ΕΑ) κ. Νικόλαος Μιχαλάκης, ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ιεράπετρας Πυραγός κ. Εμμ. Ροβυθάκης, προϊστάμενοι Δημοσίων Υπηρεσιών εκπρόσωποι των τοπικών φορέων και πλήθος πιστών.


Αμέσως μετά το πέρας της Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας προσφέρθηκε καφές και παραδοσιακά εδέσματα στην αίθουσα του πανηγυρίζοντος ναού, όπου παρακάθησαν όλοι οι εκπρόσωποι των Αρχών και πολύς κόσμος.